Reblog: Fikir Pelempang Engkau Aje!

Standard

Zaman da semakin moden. Da ade letrik, internet, komuter, “microwave”, dan macam-macam lagi. Tapi sedar tak sedar, masyarakat kita kebanyakkannya masih bermentaliti zaman pasca Merdeka dulu. Bukan nak meleter kat sney, tapi biler tengok respon-respon dari rakyat Malaysia selepas kerajaan mengurangkan subsidi eden rasa Rakyat Malaysia da boleh da pupuk sikap berjimat mulai dari sekarang. Kita ni sepatutnya rase bersyukur sebab kat Malaysia tu, macam-macam subsidi, tak macam kat USA ni, susah betul nak dengar subsidi ni. Biasiswa macam JPA ngan MARA ni pon diorang takde.

Cerita pasal mentaliti ni, eden rase cam sedey gak biler tengok video kat atas tu. Mane tak nyer, kalo macam tu perangai die, cammane la anak-anak die nanti. Cammane la hidup die nak berkat. Cammane la die nak jadi seorang yang berguna pada negara. Agaknya kalaula Malaysia ni kena serang, die nak tak pertahankan negara ni. Atau, die la yang akan khianat negara. “eden sedih”. Kalo dengan cikgu die ley wat camtu, cammane la die dengan mak ayah.

Pape pon, jadi la manusia yang berguna. Kalau nak buat jahat pon, janganla sampai melibatkan orang lain.

Jom g makan!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s