Hati Terbuka

Standard

Lame gua tak wat “posting” pasal politik. Sempena bulan Ramadan Al-Mubarak ni, syaitan pon da takde, wa rase ni la waktu terbaik korang-korang semua tengok video kat bawah ni. Tengok dan fikirkan. Pastu, tanya balik diri kita, perlu ke kita nak jadi fanatik. Gua bukanla nak malukan sesape, tapi gua tak faham adakah dalam politik tu, kebenaran tu macam tak ada nilai. Penyokong-penyokong fanatik Anwar ni “still” macamtu jugak. Kalau pemimpin UMNO yang kena, sedap-sedap jer diorang-diorang ni menghukum. Tapi, kalau Anwar, terserempak depan mata pon masih jugak tak percaya. Adakah orang macam Anwar ni terlalu “exclusive”.

Gua bukan persoalkan perlakuan die, sebab gua faham manusia ade nafsu dan manusia buat salah. Tapi, yang gua persoalkan, kenapa die tak cuba tutup malu die. Orang bersumpah, kita boleh bersumpah untuk pertahankan maruah diri kita. Takpon, “report” la polis cakap itu suatu fitnah. Dua-dua die tak buat. Yang die buat, balas balaik dengan fitnah Najib dengan Rosmah. yang gua tak faham, penyokong-penyokong fanatik Anwar ni, tahap bengap diorang ni sampai kalau Anwar fitnah-fitnah orang pon, diorang kata takpe, tapi kalau orang UMNO jer, melenting pastu kuar la macam-macam ayat Al-Quran. Gua tak berape berkenan dengan orang-orang yang gunakan agama untuk kepentingan politik. Gua takde la baik sangat, tapi gua pon tahu nak pertahankan agama gua. Lu nak fitnah ker ape ke, jangan la libatkan agama. 

Ape-ape pon, tengok dan fikir-fikirkanlah. Tengok dengan hati yang terbuka. Nanti lu orang akan rasa yang orang politik ni terutama geng-geng Anwar ni semuanya kaki putar, kaki fitnah, kaki hentam, dan berbagai-bagai kaki lagi. Yang kita ni pulak, jangan fanatik sampai jadi bengap dan kedap. 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s