Reblog: Jaga Kecantikan :)

Standard

Orang selalu kate, laki takyah jage sangat bab-bab kecantikan ni. Pompuan jer yang kena selalu jaga. “eden sonyum”. Memang pon. Cuba korang pikir-pikir balik, laki bersiap tuk kuar sepuluh minit jer, tapi pompuan sepuluh jam pon tak abis-abis. “eden golak”. Opss, “No offense”. Tapi eden rase la kan, dua-dua kena jaga kecantikan. Baru adil
. Ni tak, ade “guyz” ni kekadang tak mandi pon.  Gigi pon tak gosok. Kalo sekali sekala tape la, ni hari-hari camtu. “eden muntah”.

Cerita pasal kecantikan ni, eden rase la, sumer pompuan, kalo pakai mekap, mesti jadi cantik. Tak  kira la “se-pokemon” mane pon muka die sebelum mekap tu. “eden golak”. Pastu, eden tengok la harge mekap-mekap ni, “umang ai” boleh makan steamboat lime puluh kali. Tapi bak kate pepatah, “dimana ada kemahuan, di situ ada jalan”.Mahal-mahal pon, demi kecantikan, akan “kukorbankan jiwa dan raga”. “eden golak”. Iyolah kan, idop muda ni bukannya selalu. Nanti da tue, da kerepot, nak mekap macammane nyer lagi.

Pape pon, dalam bermekap luaran ni, mekaplah dalaman sekali. Bagi seimbang due-due tu. Nanti takde la orang kate, “muka cantik tapi perangai macam Pokemon!”.

Jom poe makan!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s