Cerita Tandas.

Standard

“I found out why cats drink out of the toilet. My mother told me it’s because the water is cold in there. And I’m like, how did my mother know that?”

Tandas. Gua yakin semua orang tahu apakah itu tandas. Tempat yang paling privacy untuk semua orang. Even sudah menjadi suami isteri pun, kita tak mahu diganggu oleh pasangan kita dikala ‘berkerja-keras’ didalam tandas. Tadi masa gua tengah beristirehat didalam tandas, gua terfikir, kan best kalau sambil2 gua ‘kerja’ ni, gua boleh lihat permandangan gunung-ganang yang cantik. Tup-tup, gua pun google la gambar-gambar tandas yang berada di kawasan pergunungan yang popular. Tapi Malaysia punya gua tak jumpa, tak tahu lah samaada orang main kencing jer sesuka hati bila da sampai dekat puncak Gunung Kinabalu tu. “eden golak”. 

Apa-apa pun, tandas ni adalah simbol kepada privacy. Ada benda kita boleh kongsi dengan orang ramai, dan ada benda kita nak kita sahaja tahu apa yang berlaku. Samaada cirit ataupun ketulan, quote Datuk Siti Nurhaliza “biarlah rahsia”. 

ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Leave a Reply

